Meant To Minds utbildning skapar toppsäljare

Meant To Minds erbjudande

Forskning, som har bedrivits sedan 70-talet, visar på att den enskilt största skillnaden mellan toppsäljare och mediokra säljare är att toppsäljare tar fler kontakter med möjliga kunder. Ofta visar det sig att kompetenta och i grunden duktiga medarbetare har svårt att marknadsföra sig själva.

Naturliga ”self-promoters” som Madonna och andra stjärnor har lätt för att visa sin kompetens, men de allra flesta av oss kämpar mellan önskan att synliggöra vad vi kan och vår rädsla för att verka alltför framfusiga eller oförskämda. I grund och botten handlar det om (the fear om self-promotion)¹ ”rädslan för att marknadsföra sig själv”. Det är här Meant To Mind kommer in i bilden. Meant To Mind hjälper medarbetare med säljansvar att:

  • Bli medvetna

    Om att rädslor över huvud taget finns och att de påverkar försäljningen negativt.

  • Erkänna

    Att det finns beteenden hos var och en som faktiskt hämmar försäljningen i dagsläget.

  • Bedöma

    Vilka typer som påverkar produktiviteten och i vilken utsträckning kontakthinder förekommer.

  • Hjälpa sig själva

    Att bli av med de hinder som hämmar försäljningen genom att använda beprövade metoder.

De tester och utbildningar som jag genomför har som huvudsyfte att få medarbetare, vilka har säljansvar i någon form, att upptäcka vad som hämmar dem i deras dagliga arbete och hjälpa dem att arbeta bort dessa hinder. Efter att ha gjort åtskilliga SPQ*GOLD®-tester och själv använt metoderna kan jag skriva under på att testerna väldigt tydligt visar på vilka hinder som föreligger och att metoderna verkligen hjälper en att komma över de emotionella hinder man tampas med.

underskrift

Paula Söderström, VD och grundare

Jag är licensierad för att genomföra testet SPQ*GOLD® FULL SPECTRUM ADVOCACY och är utbildad inom The Fear-Free Prospecting & Self-Promotion Workshop®.

Varför det är så viktigt att arbeta bort sina kontakthinder?

Förutom att det både är fysiskt och psykiskt påfrestande att ha kontakthinder, så kostar det otroligt mycket pengar i form av uteblivna affärer OCH det är smittsamt. ”Statistiskt sett tar det ca åtta veckor innan en nyanställd medarbetare har samma problematik som ledningen i bolaget att initiera kontakt i syfte att sälja sina varor och tjänster.”² Av den anledningen är det av största vikt att såväl säljledning som medarbetare vågar utmana sig själva och ta reda på vad som döljer sig bakom för låga försäljningssiffror.

För mer information om forskarna bakom Sales Call Reluctance® och den forskningen som bedrivs klicka här.


¹ Behavioral Sciences Research Prsess, Specialrapport för Senior Sales Management: Säljare eller professionella besökare? Hur man skapar en säljande kultur. Av George W Dudley Föreläsare: Christer B. Jansson. Översatt med tillstånd av Beahvioral Sciences Research Press Inc., Dallas, Texas. USA. CCC 2002, Behavioral Sciences Research Press INc, Dallas, Texas. ALLA RÄTTIGHETER FÖRBEHÅLLES.

² Förord till den svenska utgåvan: Boken om säljhinder Sales Call Reluctance® Varför vissa säljare är mer framgångsrika än andra. George W. Dudley, Shannon L. Goodson. Utgivare: BelBin Svenska AB. Originalets titel: ”The Psychology of Sales Call Reluctance – Earning What You’re Worth in Sales”. Översättning: Tamarind Translations AB.

Meant To Mind AB samarbetar med Confident Approach

confident-approach-logo

http://www.confidentapproach.com